تسمه نقاله توری

تسمه نقاله توری

تسمه نقاله توری

تسمه نقاله توری چیست؟

نوار نقاله ها یا کانوایرها از پرکاربردترین ماشین آلات صنعتی هستند. از کانوایرها برای جا به جایی و نقل و انتقال مواد ، اجسام ، کالاها ، محصولات تولیدی کارخانه ها و مواد خام صنایع در شرکت ها ، انبارها و سازمان ها و… استفاده می کنند.

جنس تسمه نوارنقاله ها به نوعی تعیین کننده کاربرد نوار نقاله ها می باشد. تسمه های توری یکی از تسمه های مورد استفاده در کانوایرهای صنعتی است. این تسمه ها بر حسب نیاز مشتری در جنس های استیل ، گالوانیزه و فلزی تولید می شوند.

تسمه نقاله توری چیست؟

کاربرد تسمه نقاله توری

تسمه های توری فلزی در صنعت کاربرد زیادی دارند. جنس فلزی این تسمه ها موجب شده در برابر دما و حرارت و فشار بالا مقاومت زیادی داشته باشند. از طرفی در محیط هایی که رطوبت وجود دارد نیز انتخاب تسمه توری فلزی برای نوار نقاله ها بهترین گزینه است چون این تسمه ها زنگ نمی زنند.

در متالوژی ، صنایع غذایی ، عملیات های حرارتی و شیشه سازی و… از این تسمه ها در دستگاه های نوار نقاله استفاده می کنند. همچنین در کانوایرهای شست و شو میوه و سبزیجات و کانوایرهای خشک کن سرد کن که جزو نوار نقاله های مدرن هستند و در صنعت امروزه کمک زیادی کرده اند نیز از تسمه های توری فلزی استفاده می شود.

تسمه نقاله توری در فرهای پخت و پز و پیتزا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد تسمه نقاله توری

انواع تسمه توری

تسمه های توری در شکل ها ( کبریتی ، لوزی ، هفت و هشتی و … ) ، طول و عرض های مختلفی نسبت به نیاز مشتری و کاربرد نوار نقاله طراحی و تولید می شوند.

برای مطالعه اطلاعات فنی و تولیدی تسمه های توری کلیک کنید.

هر یک از انواع تسمه های توری برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

به ویژگی های سه مدل از تسمه های توری کانوایرها به طور مختصر اشاره می کنیم:

تسمه توری زنجیره ای نوارنقاله

از ساده ترین اشکال تسمه های توری نوع زنجیره ای می باشد که از نظر اقتصادی نیز نسبت به سایر تسمه های توری مقرون به صرفه هستند. ساختار این تسمه ها به این شکل است که دو سیم مارپیچ در هم تنیده شده اند.این تسمه ها به دلیل بافتی که دارند دارای تهویه خوبی هستند. در خطوط تولیدی شرکت های صنایع غذایی از این نوع تسمه توری در کانوایرها استفاده می شود.

تسمه توری زنجیره ای نوارنقاله

تسمه توری مشبک نوارنقاله

این تسمه ها از سیم و میله مارپیچ ساخته شده اند و بافت شبکه ای را تشکیل می دهند. جنس این سیم و میله معمولا از فولاد و منگنز می باشد. این تسمه ها به دلیل جنسی که دارند دارای طول عمر بیشتری هستند. به دلیل ساختار شبکه ای خود انعطاف پذیر هستند. از این نوع تسمه برای ساخت فر پیتزا نیز استفاده می شود.

تسمه توری مشبک نوارنقاله
تسمه توری مشبک نوارنقاله

تسمه توری خشک کن نوارنقاله

این مدل تسمه ها از یک سیم مارپیچ به شکل گرد یا تخت و میله متقاطع چین خورده تولید می شوند.

در هم تنیده شدن سیم مارپیچ و میله باعث مقاومت و استحکام این تسمه ها شده است. در کانوایرهای خشک کن از این نوع تسمه توری استفاده می کنند.

تسمه توری خشک کن نوارنقاله

شرکت امید عمران سهند ارئه دهنده انواع تسمه های دستگاه های نوار نقاله در کشور می باشد.

جهت ارتباط با کارشناسان فنی و واحد فروش با شرکت ما در تماس باشید.

04134316056

09149169630

09120352283

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *