تولید نوار نقاله

تولید نوار نقاله

تولید نوار نقاله

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله چیست؟

چه کاربردی دارد؟

انواع آن کدام است؟

چه بخش هایی دارد؟

در کجا استفاده می شود؟

برای پاسخ به همه سوالات این نوشته کوتاه را مطالعه کنید!

نوار نقاله یا کانوایر جزو تجهیزات و ماشین آلات مدرن و جدیدی هستند که امروزه در انواع صنایع به کار می روند. نوار نقاله ها سیستم انتقال هستند که در فروشگاه ها ، کارخانه ها ، انبارها ، شرکت ها و … برای انتقال انواع محصولات ، قطعات ، مواد خام و تولیدی و… بدون دخالت نیروی انسانی مورد استفاده قرار می گیرند.

این دستگاه های صنعتی نسبت به کاربردی که دارند طراحی و تولید می شوند. هر کدام از کانوایرها شامل اجزایی هستند که آن ها را برای کاربری خاصی مناسب می کند. در این مقاله به طور مختصر به معرفی انواع نوار نقاله و کاربردهای هر کدام میپردازیم.

نوار نقاله چیست؟

انواع نوار نقاله

کانوایرهای صنعتی مورد کاربرد در انواع صنایع اعم از پتروشیمی ، فولاد ، سیمان ، ماسه ، شویی ، صنایع غذایی ، خودروسازی و … در انواع مختلف تولید می شوند. از جمله نوار نقاله های مورد استفاده :

  • تلسکوپی
  • زنجیری یا پالت بر
  • غلتکی
  • اسپیرال
  • شیب دار
  • عمودی یا Z
  • خشک کن _ سرد کن
  • الواتور

هر یک از نوار نقاله هایی که نام برده شد دارای قسمت هایی هستند :

  • تسمه نقاله
  • قاب ، فریم ، شاسی یا استراکچر
  • رولیک
  • سیستم انتقال قدرت

تسمه نقاله یکی از اجزای اصلی نوار نقاله به شمار می آید. در انواع : تسمه نقاله لاستیکی ، تسمه نقاله PVC ، تسمه نقاله مدولار ، تسمه نقاله زنجیری و … تولید می شوند. استراکچر نوار نقاله نسبت به کاربرد و شرایط محیطی و وزن و ابعاد محصولات انتقالی می تواند آهنی ،استیل و فولادی باشد. برای مثال استراکچر کانوایرهای محیط های بهداشتی و دارویی از نوع استیل است.

رولیک نیز از جمله قطعاتی از نوار نقاله هستند که با تنوع زیادی نسبت به کاربردی که دارند تولید می شوند. رولیک ها در انواع آهنی ، گالوانیزه ، PVC ، فلزی و … در نوار نقاله ها تعبیه می شوند. سیستم انتقال قدرت در نوار نقاله شامل تابلوبرق ، گیربکس و الکتروموتور و سایر اتصالات می باشد.

انواع نوار نقاله

نوار نقاله تلسکوپی

از جمله تولیدات مهم شرکت امید عمران سهند نوار نقاله تلسکوپی می باشد. اصلی ترین کاربرد کانوایر تلسکوپی در بارگیری و تخلیه بار و قطعات و مواد از کارخانه ها و انبار به کامیون و برعکس می باشد. این نوار نقاله ساختاری کشویی دارد و طول و ارتفاع دستگاه قابل تغییر و قابل تنظیم است. برای دپو محصولات فله ای از نوار نقاله تلسکوپی می توان استفاده کرد.

برای آشنایی و مطالعه بیشتر در مورد نوار نقاله تلسکوپی کلیک کنید.

نوار نقاله تلسکوپی

نوار نقاله رولیکی

یکی دیگر از کانوایرهای پرکاربرد در صنعت ، نوار نقاله غلتکی است. کانوایر غلتکی تعدادی رولیک هستند که با توجه به پارامترهایی مثل طول و عرض کانوایر و وزن محصولات انتقالی در کنار یکدیگر برروی شاسی نوارنقاله تعبیه می شوند. نوار نقاله غلتکی به دو صورت محصولات را منتقل می کند. مدل ساده آن بوسیله وزن محصولات و نیروی گرانش است که آن را نوار نقاله غلتکی گرانشی می نامند. مدل دوم بوسیله موتوری که در کانوایر تعبیه می شود محصولات را انتقال می دهد که آن نوار نقاله غلتکی قدرتی نیز می گویند.

نوار نقاله رولیکی

نوار نقاله اسپیرال

کانوایر اسپیرال از جمله نوارنقاله هایی است که در کارخانه ها و شرکت های تولیدی جهت انتقال مواد و محصولات از یک ارتفاع به ارتفاع دیگر یا از یک طبقه به طبقه دیگر به کار می روند. انتخاب نوار نقاله اسپیرال یا چرخشی به دلیل طراحی خاصی که دارد در محیط هایی که فضا محدود است نیز بهترین گزینه است.

نوار نقاله اسپیرال

نوار نقاله شیب دار

یکی دیگر از کانوایرهای بارگیری و تخلیه که امروزه کاربرد زیادی دارد نوار نقاله شیب دار است. این کانوایرها برای خروج بار و انتقال آن از انبار و کارخانه به کامیون و واگن و بالعکس و همچنین برای جا به جایی محصولات داخل شرکت از سطحی به سطح و ارتفاع دیگر به کار می روند. از این کانوایر برای جا به جایی مواد فله ای نیز استفاده میشود.

نوار نقاله شیب دار

جهت ارتباط با کارشناسان فنی و واحد فروش با ما در تماس باشید.

04134316055-6

09120352283

09149169630

09145820370

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *