انواع تسمه نقاله لاستیکی

نوار نقاله ها یا کانوایرها  سیستم های انتقالی هستند که برای کاربردهای مختلفی طراحی می شوند. از جمله کانوایرهای صنعتی : زنجیری ، غلتکی ، اسپیرال ، استاکر ، اسلت ، الواتور و…

در هریک از کاتوایرهایی که ذکر شد تسمه نقاله های مختلفی نصب می شوند. تسمه نقاله لاستیکی  از جمله این تسمه ها می باشد که در کانوایرهای صنعتی مثل نوار نقاله معدنی  به کار می روند.

کاربرد تسمه نقاله لاستیکی

انواع تسمه نقاله  لاستیکی

امروزه شرکت های تولیدی و بازرگانی و برندهای مختلفی از جمله ایرانی و خارجی در زمینه تولید تسمه های لاستیکی فعالیت می کنند اعم از زرین ، سهند ، دنا ، Ozer و…

این تسمه ها برای مصارف مختلفی با در نظر گرفتن ویژگی هایی عرضه می شوند.

تسمه لاستیکی در صنایعی مثل فولاد ، شیشه ، پتروشیمی ، بازیافت لاستیک و… به کار می روند.

خصوصیاتی مثل مقاومت در برابر روغن ، حرارت ، ترکیبات اسیدی و شیمیایی ، سایش را در تولید تسمه نقاله لاستیکی درنظر میگیرند.

از نظر شکل ظاهری نیز تسمه ها در دو شکل ساده و آجدار هستند. نوع ساده بیشتر برای حمل مواد و محصولاتی که سایش ندارند و یکنواخت هستند به کار می روند. تسمه آجدار هم برای کانوایرهای شیب دار و انتقال محصولاتی که امکان سایندگی دارند استفاده می شوند. مثل حمل سنگ در نوار نقاله معدن .

ساختار تسمه نقاله لاستیکی

در ساختار تسمه های لاستیکی ، چند لایه از الیاف برزنتی به کار می برند که به آن منجید می گویند. نخ های منجید استفاده شده در این تسمه ها در افزایش استحکام و مقاومت این تسمه ها نقش دارد. پوشش بیرونی تسمه ها، لاستیکی است تا در برابر سنگینی و سایش محصولات انتقالی مقاومت داشته باشد.

میزان توان کششی تسمه های لاستیکی با ضخامت و  تعداد لایه های منجید به کار رفته در تسمه  ارتباط مستقیم دارد.

این تسمه ها در طول و عرض های مختلفی طبق نیاز مشتری ارائه می شوند.

دو سر تسمه ها بعد از برش ، توسط آپارات سرد یا  آپارات گرم بهم چسبانده می شوند و حلقه تسمه برای تعبیه برروی شاسی نوار نقاله آماده می شود.

ساختار تسمه نقاله لاستیکی
انواع تسمه نقاله  لاستیکی
تسمه نقاله چیست؟

شرکت تولیدی صنعتی امید عمران سهند بزرگ ترین تولید کننده انواع دستگاه های صنعتی از جمله  نوار نقاله و تجهیزات و ملزومات آن در کشور می باشد.

تلفن های تماس با شرکت و کارشناسان واحد فروش :

04134316055-6

09149169630

09145820370