الواتور

الواتور

” باکت الواتور ” مکانیزمی جهت بالا بردن و انتقال روان مواد بصورت عمودی است. این سیستم انتقال از قطعاتی همچون : باکت فلزی یا پلاستیکی برای حمل مواد، تسمه نقاله یا زنجیر ، سیستم محرک، پولی و چرخ زنجیر، شوت تخلیه و نگهدارنده تشکیل شده است.

این سیستم بالابر قابلیت حمل مواد سبک (غلات) و حمل مواد نیمه سنگین و سنگین (مواد معدنی) بصورت ریز و درشت را دارامی باشد. موقعیت نصب این دستگاه بصورت عمود کامل (90 درجه ) یا مایل می باشد. سرعت الواتور ها بطور معمول بر اساس نوع مواد تعیین میگردد، بطوریکه در هنگام تخلیه مسیر و سرعت مناسب را جهت شوت داشته باشد. الواتور های مایل نسبت به الواتورهای عمودی با فاصله باکت کمتر طراحی می شوند، که شوت این سیستم با سیستم های عمودی کمی متفاوت است. شکل شوت تخلیه بطول معمول با مواد مورد انتقال رابطه مستقیم دارد و نسبت به نوع مواد طراحی می شود.

زمانی که جهت انتقال الواتور به سمت بالا باشد :

باکت الواتورها راه حل های کارآمدی برای بالا بردن مواد حجیم به صورت عمودی تا ارتفاع 60 متری ارائه می دهند. ظرفیت الواتور های کمپانی امید عمران سهند می تواند تا چند صد تن در ساعت به طور قابل اعتماد و با هزینه های عملیاتی کمتر تولید شود. دستگاه های بالابر ما که با تسمه یا زنجیر هدایت می شوند، به طور گسترده برای انتقال کنسانتره، خاکستر و سایر مواد بسیار ساینده و گرد و غباری قابل استفاده هستند.

چرا به جای راه حل های دیگر از بالابر کاسه ای استفاده کنیم؟

ایده آل ترین روش برای جابجایی عمودی هر ماده دانه ای، بالابر کاسه ای است. این دستگاهها از بسیاری جهات قابل تنظیم هستند و برای استفاده در فضای باز یا داخلی، برای کارهای پر سر و صدا یا مکان های بی صدا، از فضای کمتری استفاده می کنند و ظرفیت بالاتری را ارائه می دهند و حجم زیادی از انواع مختلف مواد را در مقایسه با سایر راه حل های انتقال عمودی میدهند . همچنین می توان آنها را به طور کامل پوشاند تا مواد در برابر شرایط بیرونی محافظت شود.

تشریح باکت الواتور (Bucket Elevator) :

دستگاه الواتور” نوعی از سیستم های انتقال و بالابری است، که از مجموعه قاشقک های یکنواخت با استفاده از زنجیر یا تسمه در مدار چرخشی برای بالا بردن مواد فله یا گرانولی در جهت عمود یا نزدیک به عمود مورد استفاده قرار می گیرد.

در مواردی این دستگاه از طبقات منفی به بالا برای انتقال مواد مناسب است، سرعت انتقال را با توجه به حجم انتقال تنظیم می کنیم که ارتفاع بالابری نیز در صورت نیاز انتخاب می شود.

مکانیزم کارکرد Bucket elevator :

اصول کار این مدل از سیستم انتقال نسبتا ساده و متکی به قاشقک هایی است که بر روی زنجیر یا تسمه ثابت شده اند تا مواد را بطور یکنواخت و بدون لغزش به خروجی مورد نظر انتقال دهد. از ورودی دستگاه تا خروجی مواد بدون وقفه در حال حرکت هستند تا مواد را از سر خروجی تخلیه کند تا فرآیند انتقال تکمیل شود.

این مکانیزم برای بالابردن مواد در جهت عمود مناسب هستند، تا جاییکه ارتفاع بالابر به 40 متر می رسد. الواتور کاسه ای دارای کاور بندی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید : 04134316055 و 09351967545

استراکچر دستگاه Bucket elevator :

دستگاه الواتور عمدتا از تجهیزات و قطعات کششی، قاشقک، چرخ دنده یا توپی متحرک و محرک، پایه و غیره تشکیل شده است.

قطعات کششی : برای قسمت کششی این سیستم میتوان از دو نوع مواد استفاده کرد : تسمه و زنجیر .

تسمه شامل تیپ های مختلف از نظر جنس و قدرت کشش : برزنت، لاستیکی، pvc و زنجیر از نوع قلاب دار و شاخکدار ، که هر کدام در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

قاشقک ها : جنس قاشقک ها از فولاد آهن st37 – گالوانیزه – استیل و پلیمری ساخته می شود ، که نسبت به مواد مورد انتقال انتخاب می شود.

قسمت های متحرک : تشکیل یافته از درام محرک و متحرک یا چرخ زنجیر ها ،که همراه کوپلینگ ، الکتروموتور ترمزدار، بک استاپ و پلت فرم های مختلف تشکیل شده است.

سایر قسمتهای دستگاه : قسمت های تحتانی و بالایی و کاوربندی دستگاه، قسمت کشش و تنظیم دستگاه، منبع ورودی و خروجی دستگاه ، تابلوفرمان و سایر قسمتهای دستگاه.

ویژگی ها و مزایای سیستم انتقال عمودی :

Bucket elevator به طور گسترده در معدن، متالورژی، مصالح ساختمانی، زغال سنگ، نیروگاه آبی و سایر صنایع برای بالابری عمودی مواد فله، دانه ای، پودری با فشار انتشار کمتر از 250 درجه سانتیگراد مانند سنگ معدن، زغال سنگ، کک، سیمان، شن ، ماسه سنگ و غیره استفاده می شود.

  • برای استفاده در ظرفیت های بالاتر، باید هاپر ورودی بزرگتری مونتاژ کرد.
  • با بکارگیری بسیاری از روش ها ، الواتور ها را می توان نه تنها برای حمل مواد پودری و دانه ای کوچک، بلکه برای مواد درشت استفاده کرد.
  • نیازی به استفاده از کاسه برای کندن مواد نیست، در حین خروج ، برخورد به ندرتی بین مواد رخ می دهد و سایش مکانیکی کاهش می یابد، عمر مفید طولانی می شود .
  • قابلیت اطمینان بالا ، طراحی و تولید پیشرفته ، بدون خطا و تضمین در عملکرد سیستم.
  • تعمیر و نگهداری آسان .
  • فضای کمتری را اشغال می کند.
  • در جدول روبرو برخی از استاندارد های دستگاه الواتور بالابری مواد جهت رفاه مشتریان در انتخاب سیستم مورد نظر آورده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید : 04134316055
  • ” Bucket Elevator “ مناسب است برای استفاده در صنایع زیر :
  • شیشه
  • مصالح
  • مواد معدنی
  • سیمان
  • کودها
  • پودرها
  • مناسب برای حمل مواد دمای زیر 250 ℃

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *