باگت الواتور - کانوایر باگت

باکت الواتور

باکت الواتور

در خطوط انتقالی که مسیر حرکت رو به بالا باشد، سیستم های باکت الواتور برای انجام عملیات به میدان می آیند. الواتور یا elevator معادل انگلیسی بالابر یا آسانسور میباشد. این سیستم ها مخصوص انتقال حرکت رو به بالا طراحی شده اند. در این مقاله سعی شده توضیحات قالب توجهی در رابطه با سیستم های الواتور به مخاطبان عزیز ارائه شود. با ما در این نوشته آموزنده همراه باشید.

مزیت استفاده از باکت الواتور

این سیستم ها مناسب ترین راه حل برای انتقال مواد در مسیر های غیر هم صطح هستند. دلیل استفاده از این سیستم انتقال مواد در چنین موارد، قابلیت تنظیم و برنامه ریزی شدن آنها در جهت های مختلف است.هم چنین این دستگاه ها قابلیت حمل بار در حجم بالا را بدون افت قدرت دارند.

ساخت نوار نقاله باکت الواتور

در واقع نوار نقاله باکتی از چندین قطعه گرد هم آمده تشکیل شده است. در این قسمت به قطعات مختلف تشکیل دهنده این سیستم اشاره میکنیم. وظیفه هر کدام از این قطعات در سیستم شرح داده میشود. در ابتدا به تعدادی از قطعات اصلی و کلیدی این دستگاه اشاره میکنیم. این قطعات عبارت از شاسی و بدنه، الکتروموتور و گیربکس، تسمه یا زنجیر، کاسه یا باکت الواتور و سایر قطعات محرک و تشکیل دهنده میباشد.

شاسی و بدنه

قسمت اصلی این دستگاه شاسی و بدنه آن است. سایر قطعات و ابزار ها به روی قسمت بدنه نصب میشوند. معمولا از الواتور کانوایر ها برای انتقال مواد با وزن های معقول استفاده میشود. اما باید شاسی دستگاه به حدی مستحکم و بادوام باشد که در مقابل حجم کاری بالا پاسخگو باشد. در اکثر مواقع شاسی این دستگاه را از جنس پروفیل میسازند.

pucket elevator | پاکت الواتور

زنجیر یا بلت انتقال دهنده

باکت الواتور ها در این مدل از سیستم های انتقال به یک تسمه و یا زنجیر متصل میشوند. و به کمک آن در طی مسیر انتقال حرکت میکنند و بر میگردند. در مدار هایی که از زنجیر برای حرکت استفاده میشود مزیت هایی وجود دارد. برای مثال دقت حرکت در این مدل از نقاله ها بسیار زیاد و دقیق است. عمر مفید زنجیر در صورت نگهداری درست و اصولی چند برابر بلت های لاستیکی است.

الکتروموتور

منبع نیرو و محرک اصلی دستگاه های الواتور کانوایر الکتروموتور است. است دستگاه با تغذیه برق و تبدیل آن به نیروی مکانیکی باعث کارکردن این سیستم میشود. بر حسب قدرت مورد نیاز ممکن است موتور های مختلفی انتخاب و در دستگاه ها بکار گرفته شود.

گیربکس

نیروی مکانیکی تولید شده توسط موتور برقی باید به وسیله یک ابزار به صورت مدیریت شده به مدار انتقال سیستم شود. این قطعه گیربکس نام دارد. گیربکس گشتاور تولیدی توسط موتور الکتریکی را به صورت کنترل شده به مدار انتقال دستگاه الواتور کانوایر انتقال میدهد.

پاکت الواتور

این قطعه اصلی ترین قسمت در الواتور کانوایر است. عمل انتقال مواد به کمک همین قطعه انجام میشود. پاکت الواتور ها در ابعاد مختلف تولید میشوند. از لحاظ ابعاد کاسه الواتور ها دارای استاندارد خاص هستند اما اندازه های سفارشی نیر امکان ساخت به صورت جوشی دارند. در 90 درصد مواقع از ورق های 1.2 میل برای ساخت کاسه های پرسی استفاده میشود. برای خرید کاسه الواتور میتوانید به فروشگاه اینترنتی صنعتگری مراجعه نمایید.

خرید نوار نقاله الواتور

اگر بنا به نیاز خود تصمیم به خرید نوار نقاله الواتور گرفته اید، میتوانید با ارتباط با متخصصین واحد فروش شرکت امید عمران سهند، اطلاعات قابل استفاده ای در ارتباط با این سیستم ها کسب کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه با سیستم های انتقال مواد، مناسب برای صنعت و صنف خود با واحد فروش ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس : 04134316055 – 04134316056

ارتباط از شبکه های مجازی : 09351967545

پیج اینستاگرام : omidomran_co

میتوانید از اکثر شبکه های مجازی معتبر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *