دستگاه بنبوری (Banbury mixer)

آشنایی با میکسر بنبوری :

میکسر بنبوری نوعی میکس کننده از نوع داخلی است، که در طیف وسیعی از صنایع از جمله تولید لاستیک و تایر، تسمه نقاله، تولید قطعات لاستیکی برای صنایع خودرو، تولید سیم و کابل و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. ما میتوانیم از میکسر های Banbury  برای فرآیند های اختلاط و میکس چند مرحله ای استفاده کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید : 09149169630  و  04134316055  و 09142178355

دستگاه بنبوری (Banbury mixer)

ابعاد و پارامتر های میکسر بنبوری :

ابعاد دستگاه میکسر بنبوری

آشنایی با امکانات دستگاه میکسر بنبوری :

روتور های میکسر بنبوری :

تنوع نوع روتور میتواند نیازهای اختلاط شما را برآورده کند. روتورهای مورد استفاده جهت حرکات برشی معمولا دو جناح، چهار جناح و شش جناح هستند که این لبه ها باعث بهبود پراکندگی لاستیک و اثر خنک کننده و تضمین کیفیت اختلاط لاستیک میشود.

روتور میکسر بمبوری

قطعات داخلی میکسر بمبوری :

تمام قطعات داخلی که با لاستیک تماس دارند بوسیله آب در گردش خنک میشوند. در برخی از موارد با توجه به سفارش مشتری سیستم مجهز به امکاناتی نظیر کنترل دما، که کیفیت پایدار مواد را تضمین میکند، مجهز باشد.

قطعات داخلی میکسر بنبوری

رام فشار دهنده مواد دستگاه بنبوری (Banbury mixer) :

سیستم رام بالا جهت فشار مواد از نوع پنوماتیک و یا هیدرولیک نسبت به سفارش مشتری طراحی و تولید میشود.

دستگاه بمبوری لاستیک

سیستم کنترل PLC :

این دستگاه از سیستم کنترل PLC پشتیبانی میکند که کنترل دستی و خودکار، سوئیچینگ ساده، کنترل زمان، دما و کیفیت میکس لاستیک و کوتاه کردن زمان پشتیبانی و کاهش شدت کار کمک میکند.

میکسر بنبوری 150 لیتر

برخی از سوالات رایج در مورد میکسر بنبوری :


وظیفه میکسر بنبوری چیست ؟

دستگاه بنبوری Banbury mixer

دستگاه میکسر بنبوری نوعی ماشین صنعتی است که می تواند انسجام لاستیک ها و پلاستیک های سنگین را ایجاد کند، موادی که معمولاً بدون فشار و انرژی زیاد با هم ترکیب نمی شوند. عملکرد آن را بسیار ساده می کند. درصد اختلاط و دقت در این میکسر بالا است.

مروری بر ترکیب تر کیبی لاستیک در میکسر Banbury در صنعت تایر :

در صنایع تایر تشکیل لاستیک جنبه مهمی در ساخت تایر دارد. این با افزودن ترکیبات مختلف مختلف در لاستیک ، در میکسر Banbury انجام می شود. ابتدا لاستیک به مقدار مورد نیاز توسط برش Bale برش و در میکسر پردازش کنید. لاستیک پس از فرآیند به سایر ماشین آلات تحویل میدهد .اکسترودر گرم و اکسترودر سرد برای تشکیل آج ، مهره ، پیاده رو ، گلدان و غیره.

میکسر بنبوری خط تولید لاستیک

در این مقاله کاملاً بررسی شکل گیری قالب و لاستیک نهایی همچنین در مورد اهمیت ترکیب اضافه شده در آن بحث شده است. مخلوط کردن لاستیک. واژه‌های کلیدی: فرآیند اختلاط ، ترکیب مرکب ، تشکیل لاستیک قالب ، تشکیل لاستیک نهایی و برش Bale.

شکل گیری کامپاند لاستیک :

برای تشکیل ترکیب مواد اولیه اصلی یک تایر لاستیک طبیعی ، لاستیک مصنوعی ، کربن سیاه و روغن است. سهم ترکیبات لاستیکی در کل وزن یک تایر بیش از 80٪ است. مابقی شامل انواع مختلفی از مواد تقویت کننده است. تقریباً نیمی از این لاستیک از یک لاستیک طبیعی است و از اندونزی ،سرلینکا ، تایلند و غیره وارد می شود.

 تقریباً یک سوم ترکیبات از مواد پرکننده تشکیل شده اند که محبوب ترین پرکننده ها کربن سیاه و سیلیس هستند. انتخاب به الزامات عملکرد بستگی دارد ، زیرا برای آج(کناره های لاستیک) ، گام برداری و نوک متفاوت هستند. مواد دیگر نیز برای کمک به پردازش لاستیک یا عملکرد آنتی اکسیدان ها ، ضد اوزوننت ها و ضد پیری به کار می روند.

علاوه بر این ، بهبود دهندهها – ترکیبی از علاج کننده_و شتاب دهنده برای شکل دادن تایر و خاصیت ارتجاعی آن استفاده می شود.

برای تولید تایر مواد اولیه مورد نیاز عبارتند از : پارچه (فولاد ، پلی استر ، نایلون ، یا ترکیبی از اینها) ، لاستیک (انواع مصنوعی و طبیعی: صدها پلیمر مختلف) ، تقویت کننده مواد شیمیایی (کربن سیاه ، سیلیس ، رزین) ، ضد رسوب کنندهها (اوزونانت ها ، واکس های پارافین) ، پروموتورهای چسبندگی (نمک های کبالت ، برنج بر روی سیم ، رزین بر روی پارچه) ، علاج کننده (شتاب دهنده های درمانی ، گوگرد) و روغن های فرآوری شده (روغن ها ، ردگیرها ، نرم کننده ها).

معرفی دستگاه بنبوری (Banbury mixer) :

در صنایع ساخت تایر مخلوط لاستیک یا تشکیل ترکیب لاستیک مهمترین بخش است. دو ماده اصلی یک ترکیب لاستیکی عبارتند

از خود لاستیک و پرکننده ، به گونه ای که برای دستیابی به ترکیب متفاوت باشند.

اهداف : بسته به استفاده در نظر گرفته شده از تایر ، ممکن است هدف بهینه سازی کارایی ، به حداکثر رساندن کشش در دو  حالت مرطوب و خشک و یا دستیابی به مقاومت غلتکی برتر باشد. ترکیب کردن عبارت است از جمع آوری تمام مواد لازم برای مخلوط کردن دسته ای از ترکیب لاستیک. هر مؤلفه با توجه به خواص مورد نیاز برای آن مؤلفه ترکیب متفاوتی از مواد تشکیل دهنده دارد.

فرآیند اختلاط در APOLLO TIRES LTD ، LIMDA (گجرات) مورد بررسی قرار گرفت که در آن چهار لاستیک اصلی استفاده شده است: لاستیک استایرن-بوتادین (SBR) ، لاستیک پلی
بوتادین (BR) ، و لاستیک بوتیل (همراه با لاستیک بوتیل هالوژنه). سه مورد اول در درجه اول به عنوان ترکیبات آجری و جانبی استفاده می شوند ، در حالی که لاستیک بوتیل و لاستیک بوتیل هالوژنه شده در درجه اول برای آستر داخلی یا قسمت داخلی که هوای فشرده شده را درون تایر نگه داشته می شود مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله تحقیق شامل معرفی مختصر تشکیل ترکیب ، مخلوط کردن ترکیب با استفاده از میکسر Banbury ، چرخه میکسر Banbury است.

مخلوط کامپوزیت لاستیک :

مخلوط کردن نیاز به تصمیم گیری در مورد فرمولاسیون ، چه وسایلی برای استفاده و زمان ، سرعت ، فشار ، دما دارد. هدف باید به حداقل رساندن هزینه نیروی کار ، انرژی و تجهیزات برای هر واحد حجم محصول باشد. با توجه به طبیعت تا حدودی الاستیک و ویسکوزیته بسیار زیاد لاستیک ، ماشین آلات با قدرت بالا ، محکم مانند آسیاب های مخلوط کن و میکسر داخلی ضروری است.

میکسرهای داخلی به عنوان میکسر Banbury که برای مخلوط کردن لاستیک و پلاستیک استفاده می شود ، خوانده می شوند. در دو لاستیک آپولو با نام های فارلل 270 و فارل 440 از دو میکسر بنبوری بطور عمده استفاده می شود. لاستیک مورد استفاده برای مخلوط کردن در بنبوری(دستگاه بنبوری (Banbury mixer)) در وزن 35 کیلو گرم لاستیک طبیعی و بسته بندی 50 کیلوگرم لاستیک مصنوعی قرار دارد.
میکسر Banbury بر اساس این اصل کار می کند زیرا همه دارای فشار قوچ متفاوتی قبل و بعد از افزودن روغن در فرآیند مخلوط کردن فشار قوچ طبق عمل در زیر ذکر شده اند.

مکانیزم کارکرد دستگاه بنبوری (Banbury mixer)

میکسر Banbury یک دستگاه مخلوط کننده داخلی از نوع مماس است که در آن دو روتور کمی مارپیچ در یک محفظه به شکل دو سیلندر کوتاه که بهمراه طرف های مجاور در کنار هم قرار گرفته اند به همدیگر می چرخند. محفظه دارای دهانه بالایی به نام هاپر است که می تواند با استفاده از پنوماتیک برای درج مواد و یک در ورودی پایین که می تواند به صورت هیدرولیکی باز شود ، بسته شود تا محتویات پس از مخلوط کردن خارج شوند.

Banbury با بلند کردن قوچ به طور کامل از قیف و ریختن ظروف لاستیکی که به طور صحیح وزنه شده اند برای پر کردن محفظه بارگیری می شود. قوچ سپس تحت فشار قرار می گیرد و لاستیک مجبور می شود در حالی که مورد نیاز و مخلوط روتور است در محفظه نگه داشته شود. خرابی لاستیک با عمل برش بین نوارهای تیغه روتور و دیواره های روتور و بین روتور-روتور انجام می شود ، در حالی که یک روتور کمی سریعتر از دیگری کار می کند تا از چسبیدن به تیغه جلوگیری کند.

گیربکس میکسر بنبوری :

گیبرکس میکسر بنبوری

گیربکس های میکسر Banbury از نوع مارپیچی استاندارد هستند و باید بتوانند بارهای بسیار حجیم را در سرعت های متغیر تحمل کنند. این به این دلیل است که Banbury و سایر میکسرهای دسته ای داخلی از روتورهایی استفاده می کنند که برای مخلوط کردن مواد با چگالی های مختلف به سرعت های متغیر و فشار زیاد متکی هستند.

این مقاله چقدر برایتان مفید بود؟

با کلیک کردن بر روی ستاره ها به ما امتیاز دهید

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 3

تا الان رایی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا