0 تا 100 نوار نقاله: قیمت، خرید، انواع و قطعات کانوایر

نوار نقاله استاکر
شروع قیمت از 900,000,000 تومان

نوار نقاله استاکر جهت دپوی مواد فله در بخش انبار معادن مورد استفاده قرار میگیرند

4.9
(387)
ساخت و تحویل تا 40 روز کاری
آپرون کانوایر
شروع قیمت از 1,000,000,000 تومان

نوار نقاله آپرون جهت انتقال مواد معدنی، آهکی و مواد فله در معادن مورد استفاده قرار میگیرند

4.7
(196)
ساخت و تحویل تا 50 روز کاری
نوار نقاله مونتاژ
شروع قیمت از 100,000,000 تومان

کانوایر مونتاژ جهت مونتاژ لوازم خانگی،لوازم برقی و الکتریکی مورد استفاده قرار میگیرد

4.8
(298)
ساخت و تحویل تا 20 روز کاری
اسلت کانوایر
شروع قیمت از 300,000,000 تومان

نوار نقاله اسلت جهت مونتاژ ماشین آلات و لوازم خانگی بزرگتر در خطوط تولید مورد استفاده قرار میگیرد

5
(522)
ساخت و تحویل تا 30 روز کاری
نوار نقاله الواتور
شروع قیمت از 200,000,000 تومان

نوار نقاله الواتور جهت انتقال حبوبات غله و مواد غذایی به خطوط دیگر تولید مورد استفاده قرار میگیرد

4.1
(158)
ساخت و تویل تا 30 روز کاری
نوار نقاله تلسکوپی
تماس بگیرید

نوار نقاله تلسکوپی جهت بارگیری و تخلیه کیسه و کارتن در کارخانجات و صنایع مورد استفاده قرار میگیرد

4.6
(298)
ساخت و تحویل تا 30 روز کاری
نوار نقاله استاکر بارگیری قطار

طراحی و تولید انواع نوار نقاله و کانوایر به سفارش مشتری

ما در مجموعه امید عمران سهند با تکیه به تخصص و تجربه 20 ساله میتوانیم انواع کانوایر های صنعتی و غیر صنعتی را با توجه به نیاز های مشتری و در نظر گرفتن شرایط محیطی، طراحی و به تولید برسانیم.
دیگر نگران حجم و نیرو انسانی برای حمل و نقل های داخلی نباشید. با طراحی و تولید فوق العاده انواع نوار نقاله، هزینه های نیروی انسانی و خطا های انسانی کاملا کاهش یافته و بهره وری صنعت شما را به ارمغان میاورد.

0 تا 100 نوار نقاله

(کانوایر) نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله یا کانوایر، دستگاهی برای انتقال، جابجایی، بارگیری و تخلیه مکانیزه انواع مواد و محصولات در صنایع مواد غذایی، دارویی، خطوط تولید و مونتاژ میباشد. نوار نقاله دارای یک تسمه (نوار) میباشد که برای انتقال مواد، بر روی رولیک ها حرکت میکند و انرژی مورد نیاز این سیستم از الکتروموتور تامین میشود.
نام این سیستم از ریشه کلمه ی Conveying  در لغت لاتین به مفهوم انتقال دادن گرفته شده است که یکی از مهم ترین دستاورد های تکنولوژی سیستم های انتقال در صنعت ( Industrial transmission systems) پس از انقلاب صنعتی میباشد.
استفاده از نوار نقاله، باعث افزایش سرعت جابجایی، افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه های کارگری، کاهش صدمه های احتمالی و مکانسزه شدن خطوط تولید میشود.
اگر به دنبال یک مقاله جامع و دقیق درباره نوارنقاله و هرآنچه در این زمینه قابل مطالعه است هستید و می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید، حتما این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید.  با یادگیری اطلاعات مفید و ضروری درباره نوار نقاله، شما می‌توانید با فهم بهتر از این سیستم در طراحی کانوایر یا خرید انواع نوار نقاله موفق تر عمل کنید.

خرید نوار نقاله

نوار نقاله (کانوایر) چیست؟​

خرید نوار نقاله امروزه تبدیل به یکی از دغده های صنعتگران شده است. خیلی از صاحبان کسب و کار های صنعتی نمیدانند که آیا نوار نقاله به رشد صنعتشان کمک میکند یا نه؟ کانوایر ها رابطه ی مستقیمی در رشد صنعت و بالابردن راندمان تولید دارد و تقریبا در هر صنعتی کاربرد دارد و قابل استفاده میباشد.  برای خرید نوار نقاله تنها باید نیاز های مجموعه خودتان را شناسایی کنید و در راستای خرید کانوایر مناسب، با کارشناسان شرکت امید عمران سهند مشورت کنید. متخصصان ما ایده آل ترین سیستم انتقال را برای صنعت شما طراحی و تولید میکند. جهت خرید انواع نوار نقاله با مدیریت فروش امید عمران تماس بگیرید.

قیمت و خرید نوار نقاله

تجهیزات نوار نقاله

نوار نقاله دارای تجهیزاتی میباشد که در صورت نیاز بصورت جداگانه ارائه میشود. تمامی تجهیزات نوار نقاله که میتوانیم ارائه دهیم شامل موارد زیر میباشد؛

  • تسمه نوار نقاله
  • رولیک 
  • درام
  • الکتروموتور
  • گیربکس
  • یاتاقان
  • کوپلینگ
  • جک های هیدرولیکی و پنوماتیکی
  • تابلو برق
  • بلبرینگ
  • آپارات تسمه

اجزا و قطعات کانوایر (نوارنقاله)

نوار نقاله‌ها در اصطلاح فیزیکی ماشین نامیده میشوند و تمامی ماشین‌ها از کنار هم قرار گرفتن چندین اجزای مهم تشکیل میشوند.
هر قسمت کوچک بر روی نقاله چه نام دارد؟

تسمه‌ نوار نقاله یکی از اساسی ترین اجزای کانوایر ها میباشد که با توجه به کاربرد هایشان در انواع و اشکال مختلفی تولید میشوند. پرکاربرد ترین تسمه کانوایر‌ها شامل تسمه لاستیکی، استیل کورد، تسمه پلاستیکی، مدولار، برزنت، PVC، زنجیری، توری فلزی و … میباشد که برای خرید انواع تسمه نقاله میتوانید با ما تماس بگیرید.

غلطک درام یا پولی که در ابتدا و انتهای نوار قرار دارد. در هر نوار نقاله دو درام وجود دارد که درام ابتدایی را محرک و درام انتهایی را متحرک میگویند. درامی که به گیربکس متصل است همان درام محرک است و درام انتهایی هرز گرد میباشد و نقشی در حرکت ندارد و باید محرکی آن را به حرکت در آورد.

عامل حرکت دستگاه و تسمه‌ها موتور میباشد. آنها انرژی لازم را برای گیربکس‌ها تولید میکنند. قدرت الکتروموتورها متفاوت است و بر اساس کاربرد کانوایر قدرتش تعیین میگردد. موتورهای نوار نقاله به آسان بودن نصب و راحت بودن تعمیر آن معروف میباشند.

گیربکس یا تنظیم دهنده‌ی سرعت برای جلوگیری از خرابی دستگاه و کنترل میزان سرعت میباشد. میتوان گفت انتقال قدرت از موتور بر عهده‌ی این بخش است و آن را حد واسط بین موتور و سایر بخش های تسمه به حساب آورد. گیربکس‌ها شامل چرخ دنده‌ها با اندازه‌های مختلف می‌باشند.

تسمه نقاله باید در میزان سفتی خاصی قرار بگیرد تا مورد سایش و خرابی زود هنگام نگردد. به همین منظور در ساخت کانوایر، یک ماژول طراحی میشود برای تنظیم میزان سفتی تسمه نقاله که نوار نقاله بصورت بهینه کار کند.

رولر یا رولیک قطعات استوانه شکلی میباشند که در داخل آن جهت حرکت از بلبرینگ استفاده میشود. رولر ها هم در زیر تسمه برای حرکت آسان نوار و هم بصورت مستقل در کانوایر ها بکار میروند. جهت خرید انواع رولیک کلیک کنید.

تمامی قطعات در نهایت در یک شاسی قرار میگیرند و در بستر آن کار میکنند. شاسی‌ها نیز خود شامل ۳ نوع میباشند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. این سه نوع شامل ناودانی، پروفیلی و لوله‌ای میباشد. شرکت امید عمران سهند در ساخت شاسی های نوار نقاله از متریال های با کیفیت موجود در بازار استفاده میکند.

اجزا و قطعات نوار نقاله

نحوه کار نوار نقاله

در بخش پیشین با ماهیت کانوابر و قطعات تشکیل دهنده ی این دستگاه آشنا شدیم. اما نوار نقاله چگونه کار میکند؟ نحوه کار نوار نقاله بسیار ساده است و از علم فیزیک تبعیت میکند. در ادامه تمامی مراحل کار کردن این دستگاه را بیان میکنیم؛

  • مرحله اول: برای عملکرد بهینه و منسجم، تمامی قطعات بر روی شاسی یا استراکچر قرار میگیرند.
  • مرحله دوم: در ابتدا و انتهای نوار نقاله، درام یا توپی وصل میکنند.
  • مرحله سوم: با توجه به طراحی مهندسی، یکی از درام ها توسط شفت به گیربکسی که به الکتروموتور متصل است، وصل میشود.
  • مرحله چهارم: تسمه یا نوار آپارت شده به دور درام ها جایگیری میشود.
  • مرحله پنجم: برای حرکت صحیح نوار، در زیر نوار رولیک ها قرار میگیرند.
  • مرحله ششم: حال با اتصال الکتروموتور به برق، گیربکس درام اولی را به حرکت درمیاورد و تسمه نقاله شروع به حرکت میکند.

6 مرحله بالا، ساده ترین توصیف از نحوه عملکرد کانوایر ها میباشد. اما با توجه به تنوع نوار نقاله ها و ساختار متفاوتی که دارند، این مکانیزم شامل تمامی کانوایر ها نمیشود.

تولید انواع نوار نقاله و کانوایر

شرکت امید عمران سهند انواع نوار نقاله را بر اساس نیاز مشتریان، طراحی و تولید میکند. در صنعت، نوار نقاله های مختلفی وجود دارد که مجموعه ما بصورت تخصصی قادر به ساخت میباشد. برای آشنایی بیشتر، در ادامه به معرفی کوتاهی از انواع نوار نقاله ها میپردازیم؛

کانوایر تلسکوپی از نظر کارایی و انعطاف پذیری یکی از مهمترین سیستم های بارگیری و تخلیه هستند، که در ۹۹ درصد صنایع، کارخانجات و موسسات بازرگانی و پخش نیاز ضروری و ویژه به این کانوایر دارند. ما در شرکت امید عمران سهند این کانوایر ها را با استاندارد های خاص و نسبت به سفارش مشتری سفارشی سازی می کنیم.  کانوایر تلسکوپی ما در طول های: ۱۰، ۱۲ ، ۱۷ و ۲۳ متر طراحی و تولید میگردد.

کانوایر مونتاژ برای ساده سازی عملیات مونتاژ و تولید برخی محصولات الکترونیکی و از این قبیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. ما توانایی ساخت انواع کانوایر مونتاژ برای صنایع مختلف که در ذیل اشاره شده توانا هستیــم. مجموعه ی ما صفر تا صد عملیات طراحی، تولید و نصب و راه اندازی دستگاه در سایت خریدار را انجام میدهد، و کوچک ترین مراحل را برون سپاری نمی کند.

نوارنقاله ها برای صنعت معدن از سیستم های کوچک و ساده تا بزرگ و پیچیده متفاوت است. از آنجا که استخراج محصولات مختلف بسیار متفاوت است، بنابراین الزامات برای سیستم های نقاله، قطعات و حتی خدمات برای حفظ آنها متفاوت است.

نوار نقاله آپرون نوعی نوار نقاله ساخته شده از پلیت های آپرون است، که پلیت ها از زیر به یکدیگر متصل شده اند، و بدین ترتیب یک سطح حمل و نقل پیوسته را فراهم می کنند، که براحتی از آن میتوان برای انتقال مواد استفاده کرد. با استفاده از این کانوایر برای انتقال مواد مختلف از یک مکان به مکان دیگر، در چندین صنعت که نقش حیاتی دارند، استفاده کرد. کانوایر آپرون برای انتقال تعدادی مواد در چندین مرحله تولید استفاده کرد، بخصوص برای حمل و انتقال مواد عظیم و سنگین بسیار مفید است.

دستگاه سامسون فیدر مواد را مستقیما از کامیون تحویل می گیرد و در برخی موارد شارژ مواد از طریق لودر و نوار نقاله انجام میشود. بدلیل انعطاف پذیری و صرفه اقتصادی روش بسیار خوبی برای انتقال و جابجایی مواد فله است.

نوار نقاله رولیکی نوعی کانوایر است که برای حمل و انتقال مواد بسته بندی شده یا بسته بندی نشده مورد استفاده قرار میگیرد. نوار نقاله های رولیکی در صنایع متنوعی از جمله؛ صنایع لوازم خانگی، صنعت خودرو، صنایع دارویی، صنایع کارتن و چاپ، صنایع غذایی، صنایع فولاد، صنعت بسته بندی و سایر صنایع مورد استفاده قرار میگیرد.

نوار نقاله اسلت نوعی فناوری انتقال است که با استفاده از زنجیر و ورق های اسلت موجب انتقال محصول از یک سر به آن سر دیگر نقاله می شود. این زنجیر توسط یک الکترو موتور هدایت می شود، که مکانیزم کاری دقیقا مثل نوار نقاله های تسمه ای می باشد.

کانوایر فرودگاه ها از یک سیستم نقاله برای بارگیری و تخلیه محموله مسافرین استفاده می کنند، و جهت حمل چمدان های مسافرین و تحویل به مشتری استفاده میشوند . تسمه نقاله این سیستم می تواند مستقیم، منحنی یا حتی دایره ای باشد . تسمه نقاله چرخشی بطور عمده در کارخانجات تولید انبوه مورد استفاده قرار می گیرند. و کارکنان می توانند در یک مکان ایستاده و محصول برای بسته بندی یا بازرسی و پردازش به دست آنها می رسد.

یک نوار نقاله اسپیرال با طیف وسیعی از نام های تجاری از جمله : نوار نقاله شیبدار، آسانسور اسپیرال، نوار نقاله عمودی، بالابر عمودی، منحنی مارپیچ، مارپیچ و حتی اسپیرال در بین مشتریان معروف است . این دستگاه بصورت مارپیچی در طبقات مختلف مواد و محصولات را حمل میکند.

 

نوار نقاله های ماردون شیبدار بطور متدوال کمی بالاتر از موقعیت افقی هستند که در برخی شرایط زاویه این دستگاه نسبت به افق تا ۴۵ درجه میرسد، بطوریکه زاویه بیشتر از ۴۵ درجه را در این مدل از سیستم انتقال، اسکرو کانوایر عمودی نامگذاری میکنند. همانطور که میدانید با افزایش شیب در نوار نقاله های پیچی راندمان انتقال کاهش، نیاز به اسب بخار بیشتر در الکتروموتور و افزایش گرانش و برگشت مواد حجیم به عقب را بدنبال دارد.

برای پشته سازی و دپو مواد فله در معادن و صنایع نیازمند دستگاهی هستیم که این عملیات را برای ما آسان کند که از آن بعنوان نوار نقاله شیپ لودر یاد میشود. مجموعه ما توانایی ساخت و تولید  نوارنقاله شیپ لودر با امکاناتی نظیر: چرخش چرخها و حرکت رادیکالی – داشتن قسمت بوم و تلسکوپی برای دپو سازی آسان – طراحی سامسون فیدر برای شارژ مواد و جلوگیری از گرد و غبار و سایر امکانات مورد نظر مشتری.

 

 

سفارش ساخت نوار نقاله

ساخت نوار نقاله، نیاز به تخصص و مهارت فنی بالایی دارد. و اگر توسط متخصصین فنی ساخت و تولید نشود ممکن است در برخی مراحل با مشکل مواجه شود و راندمان مناسبی را ارائه ندهد. برای سفارش ساخت نوار نقاله توسط کارشناسان و مهندسین فنی با سال ها تجربه و تخصص، میتوانید شرکت امید عمران سهند را با اطمینان کامل انتخاب کنید. برای سفارش ساخت کانوایر میتوانید از طریق تماس با کارشناسان ما اقدام کنید.

تولید انواع نوار نقاله - امید عمران سهند

بهترین نوار نقاله

منظور از بهترین نوار نقاله، کامل ترین سیستم انتقالی میباشد که تمامی نیاز های ما را تامین کند. و این نقاله تنها با انتخاب و طراحی درست میتواند بازدهی صنعت ما را بالا ببرد. اگر نیاز به یک نقاله برای صنعت خودتان دارید و میخواهید بهترین نوار نقاله را بخرید، پیشنهاد میکنیم قبل از خرید، بصورت رایگان از متخصصان و کارشناسان فنی امید عمران مشاوره دریافت کنید.

کاربرد نوار نقاله و کانوایر در صنایع مختلف

نوار نقاله ها باتوجه به کارایی و کارآمدی بالا در صنایع و کسب و کارهای مختلف بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی صنایع مختلف و نیاز های آنها به کانوایر میپردازیم:

استفاده از نوار نقاله در عملیات بارگیری و تخلیه مزایای زیادی دارد. در زیر برخی از این مزایا را ذکر میکینم و موارد استفاده دقیق تر را شرح میدهیم:

  • افزایش سرعت و کارایی: با استفاده از نوار نقاله، عملیات بارگیری و تخلیه به صورت خودکار و مداوم انجام می شود. این موضوع باعث افزایش سرعت عمل و کاهش زمان مورد نیاز برای انجام این عملیات می شود.
  • کاهش هزینه: استفاده از نوار نقاله باعث کاهش هزینه های نیروی انسانی مورد نیاز برای بارگیری و تخلیه می شود. همچنین، نیاز به استفاده از ماشین آلات سنگین برای جابجایی بار نیز کاهش می یابد.
  • افزایش ایمنی: با استفاده از نوار نقاله، خطراتی که ممکن است در عملیات بارگیری و تخلیه به وجود آید کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، این جهت از پالت‌ها، جعبه‌ها و محصولات دیگر در حین حرکت بهبود می‌یابد و احتمال خراب شدن و آسیب رساندن به بار کاهش می یابد.
  • انعطاف پذیری: نوارهای نقاله می توانند در اندازه ها و طول های مختلف و بر اساس نیازهای خاص کاربرد دارد. این امکان وجود دارد که این نوارها به طور مستقیم به سازه های ثابت مانند سقف، دیوارها و ستون ها متصل شوند یا در ارتفاع های مناسب بر روی استوانه های قابل جابجایی نصب شوند.
  • حفاظت محیط زیستی: در برخی از موارد، استفاده از نوار نقاله به خلاف استفاده از ماشین آلات سنگین، باعث کاهش آلودگی هوا و صدا در محیط زیست می شود. همچنین، با استفاده از نوار نقاله می توان به صورت بهینه تری از فضای موجود در محل کار استفاده کرد.

بنابراین، استفاده از نوار نقاله در عملیات بارگیری و تخلیه ارزشمند است و مزایای بسیاری را در قبال هزینه و زمان مورد استفاده قرار می دهد.

بارگیری و تخلیه کشتی با کانوایر یک روش اتوماتیک و پیشرفته است که برای انتقال بارها به کشتی و تخلیه از کشتی استفاده می‌شود. در این روش، کانوایرها (نوار ‌نقاله‌ها) بار را از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت می‌دهند. بارها بر روی کانوایرها قرار می‌گیرند و با حرکت آنها به سمت مناطق بارگیری یا تخلیه، بار مورد نظر جابجا می‌شود. این روش سرعت و کارایی را در عملیات بارگیری و تخلیه افزایش می‌دهد و نیاز به دخالت انسان را کاهش می‌دهد.

کانوایرها، سیستم‌هایی هستند که برای انتقال بارها و کالاها در بندرها استفاده می‌شوند. این سیستم‌ها شامل نوارهای نقاله متصل به یک سیستم حرکتی هستند که بر روی پلتفرم‌ها یا سازه‌هایی نصب می‌شوند. کانوایرها به وسیله موتورهای الکتریکی یا هیدرولیکی مورد قدرت قرار می‌گیرند و بارها را به طول مسیر مشخصی حرکت می‌دهند. این سیستم‌ها باعث افزایش سرعت و کارایی در عملیات بارگیری و تخلیه در بندرها می‌شوند. در بنادر برای بارگیریرو تخلیه نیاز است تا از انواع مختلفی از نوار نقاله با طول بلند استفاده شود.

نوار نقاله بارگیری قطار، یک سیستم حمل و نقل است که برای انتقال بارها و کالاها بین واگن‌های قطار و ایستگاه‌ها یا سایر مناطق استفاده می‌شود. این نوارها به صورت مستقیم بر روی پلتفرم‌ها یا ریل‌های قطار نصب می‌شوند و با استفاده از موتورهای الکتریکی یا هیدرولیکی حرکت می‌کنند. نوار نقاله‌های بارگیری قطار به منظور سرعت بخشیدن به عملیات بارگیری و تخلیه بارها و همچنین افزایش کارایی استفاده می‌شوند.

نوار نقاله فرودگاهی، یک سیستم حمل و نقل است که در فرودگاه‌ها برای انتقال مسافران، بارها و چمدان‌ها بین ساختمان‌های فرودگاه و هواپیماها استفاده می‌شود. این نوارها به صورت مستقیم بر روی زمین نصب می‌شوند و با استفاده از موتورهای الکتریکی جابجا میشود. نوار نقاله فرودگاهی به منظور سهولت و سرعت در حرکت مسافران و بارها از ورودی فرودگاه به هواپیماها و برعکس، استفاده می‌شود.

استفاده از نوار نقاله در انتقال مواد فله، یک روش متداول و کارآمد برای حمل و نقل مواد فله مانند ذرات جامد، محصولات غذایی، مواد شیمیایی و سایر مواد است. نوار نقاله‌ها از یک سیستم نوار باستانی، حلقه‌های چرخان و قرقره‌ها تشکیل شده‌اند که بر روی پله‌ها یا چرخشی نصب می‌شوند. این سیستم‌ها با استفاده از موتورهای الکتریکی یا هیدرولیکی به عنوان منبع قدرت، مواد فله را به طول مسیر مشخصی حرکت می‌دهند. استفاده از نوار نقاله در انتقال مواد فله منجر به افزایش کارایی، سرعت و کاری می‌شود و از نیروی انسانی و ماشینی در عملیات حمل و نقل مواد فله صرفه‌جویی می‌کند.

 همانطور که میدانید استفاده از نوار نقاله در خط تولید و مونتاژ، یک روش موثر برای جابجایی و انتقال محصولات و قطعات در فرآیند تولید و مونتاژ است. نوار نقاله‌ها به عنوان یک سیستم حمل و نقل مکانیزه، از نوارهای متحرک تشکیل شده‌اند که قادر به حمل و انتقال محصولات و قطعات از یک مرحله به مرحله بعدی در خط تولید هستند. این سیستم‌ها با استفاده از موتورهای الکتریکی یا هیدرولیکی به عنوان منبع قدرت، نوارها را به طول مسیر مشخصی حرکت می‌دهند. استفاده از نوار نقاله در خط تولید و مونتاژ منجر به افزایش سرعت، دقت و کارایی در انتقال محصولات و قطعات می‌شود و بهبود فرآیند تولید و مونتاژ را به ارمغان می‌آورد.

نوار نقاله در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی، به عنوان یک روش حمل و نقل مواد ساختمانی مانند شن، ماسه، سیمان، بتن، آجر و سایر مصالح استفاده می‌شود. این نوارها معمولاً در محل‌هایی نصب می‌شوند که نیاز به انتقال مواد از یک نقطه به نقطه دیگر وجود دارد، مانند ساخت و ساز و پروژه‌های عمومی و… این نوع نوار نقاله در صنعت ساختمان به صورت مستقیم یا با استفاده از دستگاه‌های بالابری و پایین‌بری نصب می‌شوند. این سیستم‌ها با استفاده از موتورهای الکتریکی یا هیدرولیکی به عنوان منبع قدرت، مواد ساختمانی را به طول مسیر مشخصی حرکت می‌دهند.

استفاده از نوار نقاله در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی، منجر به افزایش کارایی، کاهش زمان و هزینه در حمل و نقل مواد ساختمانی می‌شود. همچنین، این سیستم‌ها از دستگاه‌های بارگیری و تخلیه نیز بهره می‌برند که به سهولت و سرعت در فرآیند تخلیه و بارگیری مواد ساختمانی کمک می‌کنند.

کانوایرها نقش مهمی در صنعت سیمان دارند. آن‌ها برای انتقال مواد از محل تولید به محل‌های دیگر در فرآیند تولید سیمان استفاده می‌شوند. کانوایرها به عنوان سیستم‌های حمل و نقل مکانیزه مواد از جمله سنگ معدنی، خاکستر، سنگ آهک و سایر مواد مورد نیاز در تولید سیمان عمل می‌کنند. آن‌ها به دلیل ساختار مستحکم و قابل اعتماد خود، می‌توانند به طور پیوسته و با کارایی برتر مواد را به مقصد نهایی منتقل کنند. میتوان به جرات گفت بدون وجود نوار نقاله ها در صنعت سیمان ، هم قیمت محصولات افزایش می یابد و هم مدت زمان تولید بسیار طولانی خواهد شد و عملا پاسخگوی نیاز های امروزی نمیباشد.

صنعت اتومبیل سازی، جهت افزایش تولید و کیفیت نیازمند استفاده از اسلت کانوایر می باشد. صنعت اتومبیل سازی از لحاظ اقتصادی یکی از مولفه های اساسی کشور هست که سالانه چندین میلیون خودرو تولید می کند، بطوریکه نرخ اشتغال تاثیر گذاری را در کشور به خود اختصاص داده است. این نوار نقاله در شرایط افقی با سرعت کم حرکت می کند، تا اپراتور های مربوطه محصولاتی را مونتاژ ، بازبینی و رفع اشکال کنند. معمولا در این قسمت از صنعت خودرو سازی نمیتوان از نوار نقاله رولیکی یا تسمه استفاده کرد، چرا که محصولات دارای اشکال مختلفی و اشکال نا منظم هستند که باید در گیره یا فیکسچر بسته شوند.

کاربرد-نوار-نقاله-در-صنایع-مختلف

فروش نوار نقاله

فروش نوار نقاله با کیفیت و راندمان بالا، نیاز به تخصص و تجربه فنی دارد. که امید عمران سهند با بیش از 13 سال سابقه انواع مختلفی از کانوایر های مورد نیاز صنایع را تولید و به فروش میرساند. جهت ثبت سفارش کانوایر میتوانید با کارشناسان فروش نوار نقاله امید عمران تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید.

معایب نوار نقاله دست دوم

برای خرید کانوایر گاهی وقتا به سراغ خرید تسمه نوارنقاله دست دوم میرویم، که خرید مناسبی برای مجموعه ما نخواهد بود. کانوایر ها با توجه به محیط و صنعت خاصی، بصورت کاملا سفارشی طراحی و تولید میشوند. و به همین علت ممکن است با خرید نوارنقاله دست دوم، این سیستم در مجموعه ما کارایی زیادی نداشته باشد. مهم ترین معایب نوار نقاله دست دوم عبارتند از؛

  • ساخت سفارشی
  • استهلاک بیشتر
  • عدم کارایی کامل
  • خرابی و تعمیرات بیشتر

نکات مهم در زمینه خرید نوار نقاله

تقاضا برای خرید کانوایر به دلیل افزایش و گستردگی صنایع روز به روز افزایش میابد و این عامل باعث محبوبیت این دستگاه شده است. به همین دلیل بسیار مهم میباشد که در هنگام خرید کانوایر به نکات و معیار‌های موثر در کلیت دستگاهمان توجه کنیم تا نیاز ما به طور کامل برطرف شود. پس بنابراین بهتر است در انتخاب و خرید نوار نقاله به نکات زیر توجه کنیم:

 باید با توجه به نیاز و کارکرد، ابعاد و حجم موادی که میخواهیم با کانوایر انتقال دهیم را، شناسایی کنیم. اگر بتوانیم طول و عرض و میزان تحمل وزن مناسب را برای نوارنقاله خود انتخاب کنیم، دستگاه طول عمر و سلامت بالایی خواهد داشت. جهت بررسی و بهترین انتخاب بهتر است با کارشناسان و متخصصان مشورت کنید. شرکت امید عمران سهند مشاوره ی کامل و تخصصی تری را بصورت رایگان در اختیارتان میگذارد.

 شیب یکی دیگر از عوامل مهم دیگر است که باید در هنگام خرید نوار نقاله به آن توجه ویژه کنیم. اگر محصول ما قرار است رو به بالا یا پایین حرکت کند، باید مطمئن باشیم که شیب دستگاه درست میباشد تا محصول از تسمه خارج نشود.

 درک درست میزان تولید میتواند برای تعیین نوع تسمه نقاله کمک شایانی کند. سرعت نیز باید مورد توجه قرار گیرد. درک این دو موضع میتواند راندمان کار ما را افزایش بدهد.

میتوان گفت مهمترین عاملی که باید در انتخاب نوع نوار نقاله به آن توجه کنیم، محیط است. برخی تسمه نقاله‌ها قابلیت مقاومت در برابر سرما و گرما را ندارند و کارایی لازم را نمیتواند برای ما داشته باشد. بنابرین درک شرایط محیطی میتواند به استفاده بهینه کمک کند. همچنین باید محصول حمل شونده با نوع لاستیک نیز تطابقت داشته باشد.

توجه به عوامل بالا میتواند به انتخاب بهینه برای پیشبرد کارها کمک کند. اما عدم توجه به هر یک از عوامل نه تنها باعث پسرفت در کارها میباشد، بلکه هزینه‌های اضافی را در پی خواهد داشت.

معیار های خرید نوار نقاله

سوالات متداول کاربران در مورد نوار نقاله

چرا در برخی از کانوایر ها ، تسمه نقاله پس از مدتی استفاده به طرفین کشیده میشود و مقداری از مسیر تعیین شده در کانوایر جابجا میشود؟

کشیدگی تسمه به طرفین میتواند چندین علت داشته باشد که یک یا چند مورد از موارد زیر موجب بروز چنین پیش آمدی میشوند مانند:

  • عدم طراحی و ساخت صحیح و مهندسی استراکچر  و سازه نوار نقاله
  •  نصب غیر اصولی و ناصحیح رولیک ها یا توپی های سیستم کانوایر
  • ایراد در نصب صحیح سازه در طی روند اجرای پروژه در محل
  • مشکل یا خطا در آپارات تسمه نقاله مورد استفاده در سیستم کانوایر
  •  ریگلاژ نادرست و غیر اصولی تسمه نقالهاستفاده نادرست یا عدم استفاده از تجهیزات راهنمای تسمه در سیستم
چگونه میتوان از بروز مشکل کشیدگی تسمه نقاله به طرفین و انحراف از مسیر آن جلوگیری کرد ؟

برای حل این مشکل باید اصول مهندسی طراحی صنعتی را رعایت نمود که برخی به شرح زیر است:

  • طراحی و ساخت صحیح سیستم نوار نقاله
  • نصب اصولی و صحیح رولیک ها و توپی ها در کانوایر
  • تصحصیح و اصلاح ایرادات نصب سازه نوار نقاله
  • برطرف کردن مشکل و ایرادات آپارات تسمه که در حین مدار بسته کردن
  • تنظیم صحیح و طبق محاسبات کشش تسمه نقاله
  • استفاده از تجهیزات صنعتی برای فیکس کردن جهت راهنمایی و حرکت در مسیر تسمه
بکارگیری نوار نقاله ها برای انتقال بار در چه زاویه انتقال‌هایی موثر است ؟ و این سیستم ها تا چه ارتفاعی کاربرد دارند؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید ، پاسخ این سوال بستگی به نوع بسته بندی ، نوع محصول ، نوع تسمه و .. دارد . اما بطور کلی برای انتقال مواد فله زاویه انتقال ، با استفاده از تسمه های فاقد آج از ۱۸ درجه با افق و برای سیستم هایی با بکارگیری تسمه با آج کوتاه تا ۲۲ درجه میباشد. اما اگر در کانوایر از تسمه نقاله‌هایی با آج های که در استاندارد تولید تسمه نقاله آج‌بلند طبقه بندی میشوند تا ۲۵ درجه نیز میتواند باشد. همچنین در سیستم با تسمه های آج ساده برای انتقال کارتن ، زاویه ۱۲ درجه توصیه میشود.
لام به ذکر است در تسمه های آج گریپ انتقال بسته را میتواند تا حداکثر  ۲۰ الی ۳۰ درجه بسته به طراحی کانوایر تعیین نمود. اما بطور تخصصی و دقیق میتوان گفت تعیین چنین مواردی توسط مهندسان با در نظر گرفتن ارتفاع ، طول تسمه و زاویه و برخی فاکتور های جانبی نوار نقاله می‌باشد.

آیا سیستم نوار نقاله قابل شخصی‌سازی است؟

بله، سیستم‌های نوار نقاله قابلیت شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی برای تطبیق با نیازهای خاص هر صنعت را دارا می‌باشند. برای مثال، می‌توان تسمه‌های مقاوم در برابر حرارت، تسمه‌های ضدخش، تسمه‌های ضدسایش و تسمه‌های انتی استاتیک را برای محیط‌ های خاص مورد استفاده قرار داد.

 

این مقاله چقدر برایتان مفید بود؟

با کلیک کردن بر روی ستاره ها به ما امتیاز دهید

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 190

تا الان رایی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا